torsdag 13 september 2012

En hämnd som visade sig vara två.

Det är en märklig historia "Min är hämnden". Undrar vart detta ska leda? Både storyn i sig och arbetet med boken. Ramarna finns där, personerna, miljön och handlingen - allt är klart. Men ändå inte!
Häromdagen satt vi och filade på baksidetexten. Kan synas vara en konstig ända att börja i, men vi behövde en kort och målade beskrivning att presentera för de olika förlagen. Då kom en intressant upptäckt i dagern. Det här handlar inte om en hämnd utan om två, som är nära sammanlänkade i ett spännande mönster.
Författaren Kjell är inte längre i livet och vi kan därför inte ställa alla frågor som vi har till honom. De får bli obesvarade eller kanske kan vi resonera oss fram till svar, som skulle kunna vara med sanningen överensstämmande.


Arbetet har börjat och det blir något av payback-time för oss tre, som ska slutföra det Kjell inte fick möjlighet att göra. I tanken tänder jag ett ljus för Kjell och jag hoppas att han på något sätt kommer att veta att vi arbetar med hans bok.
Nu är det inte bara denna bok som tittar ut ur min pipeline. Jag har också ett otroligt spännande projekt för magasinet Gods och Gårdar framför mig. Jag som älskar stooora hus och vacker inredning ska nu äntligen fullkomligt få frossa bland gigantiska kök och överdådiga matsalar. Jippi! Och det verkar som om också "Drömhem och Trädgård" kan komma att höra till mina uppdragsgivare.
Visst verkar det som om jag gör för många saker och har det rörigt omkring mig. Men det är en synvilla eller kanske tankevilla. Jag gör en sak åt gången och jag har sett till att inte ha alla mina ägg i en och samma korg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar