torsdag 20 september 2012

Vinterinspiration.

Idag är det en mellandag sett ur mitt arbetsperspektiv. De två första kapitlen i "Min är hämnden" är färdigbearbetade och har gått för påseende till mina kollegor. Likaså synopsisen, som jag i och för sig skulle kunna göra lite fylligare, men vi har fortfarande en vecka på oss innan projektet ska presenteras för förlaget. Den dagen som i dag är ska jag jobba med vintriga texter. Utanför fönstret växlar molnigheten och solen tittar fram då och då. Det är höst med ett stråk av sommar kvar. Vi har ännu inte haft frost och i landen blommar både ringblommor, krasse och dahlior. Solrosorna lyser också fortfarande glatt mot den grå husväggen.





Här krävs krafttag för att få den rätta inspirationen. Hittade några häftiga bilder i arkivet. Overkligt och ändå är det säkert inte långt borta om inte den så omtalade globala uppvärmningen slår till med oanad kraft. Jag gillar vinter, bara det inte är snöstorm och drivis.


På min agenda finns både en novell och en roman. Den senare har synopsis klar, men jag inväntar kommentarer från fictionchefen på en av våra större veckotidningar. Så valet faller på att göra klart novellen. Jag började på den igår kväll, men blev inte nöjd. Suddade allt när jag kommit halvvägs. Det är inte likt mig, men jag tror att jag hade svårt att landa i den rätta årstiden. Nu när jag mediterat en stund över vinterbilderna kommer resultatet säkert att bli mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar