fredag 22 februari 2013

Helvetesgapet

Under veckan som gått har jag avverkat ett givande möte med mina co-writers. Det gamla och lite nötta uttrycket brainstorming är fortfarande still going strong. Mycket händer när några personer samlas kring en uppgift och fokuserar på den.
Tidsmässigt håller vi dock inte måttet, men det är väl det som bufferten ska vara till. Jag vill ogärna bryta min årsplan och halka efter redan i slutet av februari. Därför har jag tagit beslutet att arbeta några timmar extra nu i helgen och se om jag kan komma ikapp.


Fjärde kapitlet har tagit mycket tid i anspråk och jag hade en del bekymmer med att få till Kjells andemening i min version. Det fanns en klyfta eller snarare ett helvetesgap i sann Astrid Lindgren-anda. Till sist såg jag mig tvingad att ge mig ut och pulsa i snön för att nollställa hjärnan. Då händer det, Emanuel tar sats och kastar sig rakt över avgrunden mellan mig och Kjell. I ett nafs har jag fortsättningen klar för mig och rollinnehavarna i "Min är Hämnden" uppför sig precis som de ska och i överensstämmelse med sina karaktärer.
Det känns tryggt och nu  är jag på banan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar