söndag 26 maj 2013

Att läsa en trerätters

Mitt i slutfasen av arbetet med "Min är hämnden" blev jag och mina co-writers bjudna på en trerätters lunch. Enda förbehållet var att vi skulle tycka till och besvara några frågor om dukning och anrättning. Att få äta sig igenom en examensuppgift bara så där, kändes verkligt lyxigt.

Medan jag åt, funderade jag över hur jag upplevde lunchen och jag diskuterade med mina bordsgrannar. Vi pratade om presentationen och synintrycket, vi pratade om smak och originalitet. Det var en helt ny upplevelse för mig att penetrera allt jag stoppade i munnen.

Maten var god och kocken Greger hade lyckats väl med sin uppgift. Efterrätten som bestod av cheesecake med körsbärssås var en riktig fullträff.En tanke slog plötsligt rot. Tänk om jag skulle göra likadant med böcker, komponera en meny antingen till mig själv eller någon jag tycker om. Vilken kul present att ge bort! Tänk er något litet och lättläst till förrätt, något tyngre, kanske en riktig tegelsten till huvudrätt och så till sist något sött till desserten.

2 kommentarer:

  1. Cheesecake är aldrig fel :) bra ide med bokmenyn! //Jennah från bokkatten.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte jag skulle komponera några bokmenyer en dag framöver.

      Radera