torsdag 16 maj 2013

Bokbytardagen!

Idag är det den  dag då boken verkligen är i centrum. Byt en bok med någon! Själv skriver jag som bäst på följetongen "Synden går i Arv" och hinner därför inte leta upp någon att byta med. Kom då på att jag lever ihop med Snuttegubben, som är en stor läsare av böcker som jag inte läser. Han i sin tur läser sällan det jag läser. Eftersom han inte är hemma tänker jag arrangera ett byte med lästvång.


I hans hylla hittade jag "Den samvetslöse" av John Grisham. Har aldrig läst något av denna författare, men hört så mycket mer. Alltså hamnar den boken i min hög av det som ska läsas.
I utbyte får Snuttegubben "Arvet" av Tamara McKinley. Inte alls hans stil. Undrar vad han kommer att säga när han kommer hem.
Nu när jag undersökte saken närmare upptäckte jag att han inte har någon att läsa hög alls. Beror säkert på att han läser så mycket mer än vad jag gör i antalet timmar sett. Men jag skriver desto mer, oftast upp till 10 timmar om dagen. Dessutom är han mer rationell i sitt läsande. En bok åt gången är hans paroll.
Själv lägger jag gärna på hög i den tron att jag kommer att hinna... Snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar