onsdag 22 maj 2013

Dödskallar

Idag lutar jag mig tillbaka och läser. Låter väl bra och bekvämt på alla sätt. Det är bara det att jag läser "Min är Hämnden". Sinnena är på helspänn och pennan i beredskap. Nu gäller det att hitta alla tokerier och trådar som har lösa ändar.
Jag gillar att möta Emanuel, Sigrid och alla de andra igen. Nu har jag hållit mig borta från dem i mer än en vecka och jag saknar dem. Men jag önskade att jag kunde vara en aning mindre kritisk. Storyn är bra, den behöver bara filas till.

Skallar funna vid utgrävningar av Kronobäcks kloster. Lägg märke till de läkta skadorna.
Mycket av det som utspelar sig i "Min är Hämnden" kan verkligen ha inträffat. Somligt är till och med historiskt belagt. Det är den här typen av texter som jag gillar att jobba med. Att vistas i ett gränslandskap mellan verklighet och fiktion kittlar min fantasi och bär upp mina vingar. Här flyger jag gärna lite extra högt.
Vi är flera som läser texten och det är så spännande och intressant att ta del av de andras tankar och funderingar.
Några förslag till bokomslag håller också på att arbetas fram. Vi knyter ihop säcken och snart håller jag boken i min hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar