onsdag 12 juni 2013

Frustration!

Solen skiner och den svenska sommaren är som bäst. Från grannfastigheten ljuder hammarslagen och i fåtöljen snarkar en katt. Jag har fortfarande en spretig tillvaro som jag ska försöka knyta ihop till en helhet.
Mina co-writers tillika korrekturläsare har det hett om öronen. Jag vill bli klar samtidigt som jag måste hålla fingrarna i styr och inte börja om igen på "Min är Hämnden". Som extra grädde på moset så är en av dem mitt uppe i en TV-inspelning.
För att inte stressa dem mer än nödvändigt har jag arbetat med fotograferingsplanen för "Kyrkornas Hemligheter" del två. Har nu fått till en plan som verkar hållbar, men fotografen är inte tillgänglig. Ännu en person som är mitt uppe i något helt annat - högsäsong för husvagnar och husbilar.

Husbil modell underbar.
Nåja, Holavedsbrudarna då? Hmm... ska "Synden går i arv" bli veckotidningsföljetong eller början på en av romanerna. Fiktionredaktör mot bokförläggare, vem drar det längsta strået? Och jag vet inte i vilken form jag ska slutbearbeta kapitlen.
Då tar jag och tittar på några möjliga hemma-hos-reportage för Gods & Gårdar. Ingen hemma där eller så har de beslutat att inte visa sina fina hem i pressen. Eller så platsade inte inredningen riktigt. Idag sitter jag visst i ett tjusigt ekorrhjul och snurrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar