onsdag 28 augusti 2013

Min sommarläsning, hur gick det med den?

Så här i sommarens elfte timma och med blicken i backspegeln kom jag att tänka på utmaningen "Min sommarläsning".
Det blev inte riktigt så mycket läst som jag planerat, men å andra sidan blev det fler timmar som ägnades åt skrivandet istället. Vad har jag då läst?

Lek i de finare salongerna.

"Inferno" av Dan Brown och "En man som heter Ove" är avklarade och recenserade, se länkar i vänstermarginalen. "Vägen mot Bålberget" känns än mer aktuell nu när jag läst en del om författaren Therese Söderlind. Men boken finns kvar på min att läsa lista. Likaså "Eld" av Strandberg/Bergmark-Elfgren.
Idag eller senast i morgon bör mitt recensionsex av "Drottningkronan" dimpa ner i brevlådan. Den ser jag fram emot.
Mot alla odds har jag också läst "tillbaka till henne". Den var en upplevelse lite utöver det vanliga, kanske för att mina förväntningar var så låga. Riktigt kul att bli överraskad åt rätt håll.



Nu ligger "Skriv, sälj & bli lönsam" av Camilla Björkman överst i högen. Detta för att boosta mitt brödskrivande och på så vis kunna vika ännu mer tid till mina romaner "Min är Skulden" och "Gästgivarens dotter".


Relaterat inlägg: Min sommarläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar