tisdag 1 oktober 2013

Boken, ett livselixir



En värld utan böcker skulle inte kunna vara möjlig för mig. Det skrivna ordet öppnar dörrar och bygger broar. Utvecklingen går fort nu eller kanske är det avveckling. Nej jag vill tro på framtidens bok, den som finns i etern och som färdas med blixtens hastighet. Snart kan vi när som helst och bara några klick bort ha en ny bok att läsa eller lyssna till.
Trots detta är den fysiska boken viktig för mig. Den lyfter mitt hem och den är en del av inredningen. Jag tycker om att ta på mina böcker, att vrida och vända på dem och att damma dem ibland. Det där sista var bara lite ljug.







Jag gillar inredning och då blir böckerna ett bra verktyg för att skapa blickfång. Ett blickfång som också ofta blir en snackis.
Och jag erkänner villigt att i min värld är ett hem utan böcker, ett hem där något saknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar