tisdag 29 oktober 2013

Det kom ett omslag

Bokomslag är viktiga. De är bokens reklampelare och ska ropa på sina läsare. Idag fick jag omslaget till "Min är Hämnden". Härligt orange med Johanniterkors och skeppet Gripen som fina siluetter.

Boken bearbetad av Ewa K.


Det är först när omslaget börjar ta form som en bok känns verklig. Nu kliar det i mina fingrar att få ta och klämma. Jag kan faktiskt se den framför mig där den ligger på bokhandelsdiskarna.

Men jag vet också att jag har några turer kvar. Lektören kommer att säga sitt och sedan är det dags för nästa sväng med "strykjärnet". Temperaturen kommer att stå på högsta möjliga gradantal och jag kommer att få bränna bort en hel massa ord.




Det fina omslaget är gjort av Kjells dotter Cecilia Broberg. Se mer på hennes webbsida.

Nu fortsätter arbetet med uppföljaren "Min är Skulden". Redan om några veckor är den redo för en första provläsning. Två läsare är tillfrågade och båda har tackat ja. Och på fredag startar min egen privata Nanowrimo.

Relaterade inlägg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar