onsdag 9 oktober 2013

Historiska romaner, det är mitt liv

Dagens rubrik är väl föga överraskande. Det är så det är, antingen skriver jag själv eller också läser jag andras. Detta då blandat med noveller, kortromaner och artiklar för brödfödans skull. Allt i en salig röra, men ändå strukturerat på något egendomligt sätt.
Skulle önska att jag hade mer utrymme, läs tid att tipsa om historisk litteratur av olika slag. Till min stora lycka hittade jag dessa tre gästinlägg hos Bibliophilia




Istället för att läsa en roman ska jag fördjupa mig i den svenska reformationen och då specifikt kika närmare på förlorarnas historia. Inte helt trist det heller. Det finns för övrigt en spännande bok i ämnet med just titeln, Förlorarnas Historia av Magnus Nyman.

Titta gärna närmare på den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar