torsdag 3 oktober 2013

I min värld blir två plus två kanske fem?

Nu gör jag en helomvändning. De sex kapitel som är klara i "Min är Skulden" får helt sonika en annan inbördes ordning. Och kapitel ett upplöses och försvinner ut i det blå. Nu blir det så mycket bättre. Läsarna får följa tre parallella historier som löper samman i gemensamma beröringspunkter, vilket utlöser nya parallella skeenden.



Allt sker med den svenska reformationen som kuliss och med kung Erik XIV på tronen.
Mina karaktärer hamnar mitt i det Nordiska Sjuårskriget och deras lojaliteter ställs på sin spets. Vem är fiende och vem är vän? Kan någon lita på Simon? Litar han på sig själv?
Det här är så spännande så jag skulle verkligen vilja stänga in mig och bara skriva, men det får anstå till nästa vecka. Först har jag lite annat som måste klaras av.







Planen är en trilogi, men den måste ha ett namn. Det är en släktskröna som löper över flera generationer och genom många länder. Nåja, rätt som det är har jag namnet skrivit med eldskrift över himlavalvet.

Relaterat inlägg: Tillbaka till "Min är Skulden"

2 kommentarer:

  1. Så spännande det låter! Både din intrig och det fantastiska att du faktiskt skriver en bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är det blir en bok sporrar mig. Eller faktiskt en trilogi. Roligt med alla som läser bloggen och följer arbetet.

      Radera