måndag 28 oktober 2013

Skrivmiljö kan lyfta en text till skyarna

Om hur miljön påverkar oss människor i olika sammanhang har det forskats sedan modern tid blev modern tid. Vi vet hur viktigt det är att skolmiljön främjar lärandet och att vår arbetsmiljö är anpassad till människa och verksamhet.

Som författare har jag upptäckt att jag är otroligt påverkad av vad jag har omkring mig när jag arbetar. Mer än gott och väl halva min arbetstid är förlagd till hemmet.
Jag har perioder då jag gärna pyntar lite extra med tanke på bästa inspiration. Hösten inbjuder till att ta ut svängarna inomhus, men även runt entrén.
För att gå igång riktigt ordentligt har jag ett osvikligt knep. Det heter Frenillas Bod i kombination av Jeanne d´Arc Living. Oftast handlar det inte om några stora pengar utan snarare mer fantasi.
Jag samlar på mig idéer, som jag suger på och sedan skapar jag. Det är så med mig att den ena skapande ådran kittlar den andra.


Några nya inredningsdetaljer gör susen. Hjärnan kan också gå igång på en ny vy, vilket jag fixar genom att vända fåtöljen åt ett annat håll eller gå en trappa ner. Framöver ska jag även testa att skriva på café. Återkommer med rapport om detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar