fredag 29 november 2013

Tre på tre - jag är i mål!

Underbart! Jag har avslutat utmaningen Tre på Tre hos bloggen Pocketlover. Ett tag såg det riktigt mörkt ut. September, oktober och november har varit tre överfyllda månader. Det har varit mycket skrivande och annat läsande som hela tiden har kommit i första hand. Men igår kväll klockan 21.00 läste jag de sista raderna i "De Modigas Rike".



Det här är tre mycket typiska Tamara McKinley-romaner. Mitt val föll på denna författare därför att jag känner att jag behöver inspireras av det enkla, men ändå laddade i hennes sätt att skriva. Gryningstimman är en fristående historia som handlar om en ung kvinna som överraskande ärvt en stor lantegendom. Inget nytt under solen där inte. Men McKinley kan konsten att plocka fram något unikt i detta vanliga tema och få mig att läsa vidare.

Landet bortom haven och De modigas rike är de två första delarna i en trilogi. Hade jag insett det från början hade jag valt att läsa trilogin i utmaningen. Men nu har jag ju en bok kvar. Och den måste jag läsa. Handlingen utspelar sig bland Australiens nybyggare, straffångar och urinvånare. Intressant och bitvis nervkittlande. Allt är inte en dans på rosor och alla avslut inte lyckliga.

Det har varit underhållande och jag uppskattar den avkoppling som det ger att läsa denna typ av böcker. Jag är glad att jag tog mig an utmaningen och att jag fullföljde.

Relaterade inlägg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar