måndag 2 december 2013

NaNoWriMo har nått sitt slut

Det blev inte riktigt så bra som jag tänkt mig, men nästan. Och jag är nöjd med min insats vid sidan om huvudspåret. På en månad fick jag ihop nästan 45 000 ord. Det är en halv roman och två månader i den takten skulle alltså ge en hel bok. Lät jag det sedan ta ytterligare en månad att redigera så skulle jag i princip hinna med fyra böcker om året. Inte i närheten av Barbara Cartland eller Margit Sandemo, men en god produktion i alla händelser.















Nu har jag svårt att tro att jag skulle orka jobba så intensivt med böcker. Men med en smula  disciplin skulle det kunna bli två om året. Ett intressant mål för 2014.
Det är lättare att skriva när jag har fasta ramar och det är inte många dagar som jag inte fyllt min pott med förutsatt antal ord. Om jag sedan beslutar mig för att använda det material som redan är halvfärdigt borde det vara klart möjligt att nästa år bli klar med åtminstone två böcker.

Relaterad länk: Sista NaNoWriMo-veckan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar