onsdag 29 januari 2014

Faktaböcker i omslagsonsdag

Det är onsdag och bloggen Bokpotaten lockar med nya omslag. Temat för dagen är faktaböcker. I min hylla finns en del att välja på. Då handlar det inte om tung information på professorsnivå utan snarare gladfakta av olika slag.


 

























Det blev en samling omslag som alla säger något om mig (och om min man). Alla har de något speciellt att förmedla. Men "Från snickarboa till Villa Villekulla" tilltalar mig mest. Omslaget är Astrid Lindgren i ett nötskal. Också ektunnorna på "Whiskyresan" är häftiga, för att inte tala om Tasha Tudor i sin trädgård. Sådan vill jag vara när jag blir gammal.

8 kommentarer:

  1. Omslaget till Tasha Tudors trädgård var ju underbart!
    /Caroline - Bland böcker (www.blandbocker.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tasha Tudor är en av mina absoluta favoriter vad det gäller trädgård och livsfilosofi.

      Radera
  2. Många intressanta böcker där!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... jag har en del i faktahyllan.

      Radera
  3. Jag gillar också Whiskyresan med tunnorna

    SvaraRadera
  4. Nu märker jag ju att det är svårt att bortse från vad man själv gillar när man ska bedöma omslaget på en faktabok. Petterssonbåten är ju klockren för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ett sådant "vrak" en gång. Men den blev oss övermäktig, så till sist var vi tvungna att låta en ny ägare ta vid.

      Radera