måndag 13 januari 2014

Från split vision till totalt fokus

Att ha en god överblick har länge varit en förmåga som jag tror mig besitta och så är det säkert. Men att bara ägna sig åt överblick år ut och år in skjuter ingen boll i mål. Jag har en rad med bollar, som ligger på lite olika långt håll från mål.



Istället för att försöka skjuta dem i mål en efter en har jag rullat dem en liten bit åt gången, men aldrig ända fram. Varje gång en boll kommit för nära mål har jag övergivet den till förmån för något helt annat såsom noveller, följetonger och artiklar av alla de slag. För att inte tala om kyrkor.
Det här året tänkte jag fokusera på målburen och på att få bollarna över mållinjen. Måste dock fundera över vilken jag ska börja med.





Närmast mål befinner sig ungdomsromanen med arbetsnamnet "Mormors Ring". Den har redan varit nästan inne och vänt. Naturligtvis är det där jag ska börja och ta det på allvar den här gången. Redan nu har jag funderat ut två stora förändringar, som ska ger mer stuns åt handlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar