måndag 20 januari 2014

Måndag och nya tag

Idag kan jag ana en sol bakom molnen. Men vinden viner. Jag gillar måndagar. Arbetsveckan ligger där framför mig och jag är nyfiken på vad den kommer att bjuda på. Naturligtvis vet jag vilka uppgifter som ligger framför mig. Vad jag däremot inte vet är vart mina karaktärer tänker föra mig. Hur jag än styr upp mitt skrivande kommer det att hända saker utanför ramarna.


Jag är tillbaka till ungdomsromanen Mormors Ring/Där svartfåglarna dansar. Har bestämt mig för att bygga om den igen. Det är något som saknas. Närvaro! Den här boken ingår i mitt stora koncept, som jag formade för många år sedan och som sedan kommit i kläm mellan diverse noveller, följetonger, artiklar och reportage. Det där med bredd är nog bra, men spets är ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar