onsdag 12 mars 2014

Orange omslagsonsdag hos Bokpotaten

Omslagsonsdag lyfter fram böckernas förpackning. Något som jag är extra förtjust i. Veckans tema hos bokomslagsälskaren Bokpotaten är orange. En färg som av experterna anses signalera köp. Märkligt nog finner jag inte så många böcker i min hylla med denna nyans, som jag förväntade mig.





















Nåja, några stycken fick jag ihop. Men med viss reservation för "enligt Maria Magdalena", som jag nu ser är misstänkt röd.
Häftigaste omslaget tycker jag "Stockholm Octavo" står för. Synd att innehållet inte var lika fängslande.

Recension "Stockholm Octavo"


6 kommentarer:

  1. Gillar det omslaget till Vägen mot bålberget! Mitt ser ut såhär: https://cdn3.cdnme.se/680143/7-3/balberget_51f4fc2ae087c32ef52969b8.jpg - vilket förstås också är fint :)

    PS: Jag gillar din nya header skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är rätt nöjd med headern själv :). Kul när böckerna har olika omslag beroende på utgåva.

      Radera
  2. Vi har en del gemensamma :) Omslaget till Vågen mot Bålberget tycker jag är riktigt fint.

    SvaraRadera
  3. Ja just det. Stockholm octavo innehåller ju också orange. Det glömde jag. Det är ett snyggt omslag dessutom!

    SvaraRadera