tisdag 13 maj 2014

Omväxlande

Vädret är synnerligen omväxlande precis som mitt arbete. Dagen började med några timmars sifferknackande åtföljt av bokstavsstaplande. Jag skriver artiklar på löpande band till en en ny webbsida som snart ska se dagens ljus.

Samtidigt försöker jag strukturera en plan för hur jag ska gripa mig an denna veckas torsdag. Lite klurigt då jag egentligen inte vet vad jag kommer mötas av eller vad som förväntas av mig. Jag vill så gärna lämna några riktigt tydliga spår efter mig. Spår som väcker nyfikenhet och förhoppning om en bra fortsättning.


Kyrkoturismens utveckling ligger mig varmt om hjärtat och nu hoppas jag kunna dra mitt strå till stacken. Nej, strå räcker inte - jag har en hel stock med mig. En murbräcka med vilken jag tänker stånga mig fram, men det ska ske diskret.



Tänk vad mycket roligt det finns att göra. Och sommaren står för dörren. Inte konstigt att jag nynnar på Idas sommarvisa fastän jag inte kan ta en enda ren ton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar