onsdag 15 oktober 2014

Den ordningsamma oredan

Det kan tyckas rörigt, men här håller något fantastiskt på att växa fram. Ur ett frö som såddes på bokmässan i Göteborg gror nu en planta vars like aldrig skådats. Det är väl så alla säger som sina bebisar. Och en bok är en bebis.


Bilden visar den tidslinje som jag håller på att forma. På övre delen finns verkliga historiska händelser och personer som levt i den verkligheten. Den undre delen kommer nu att fyllas av mina fiktiva karaktärer och deras livsöden. Detta är ramen i "Stenhuggarens dotter".



Jag har full koll, jag lovar. Röran är inte så rörig som den ser ut. Och så fort jag börjar med den löpande texten kommer min arbetsplats vara tom och välstädad. Förutan en eller annan kaffemugg förstås.


2 kommentarer:

  1. Kreativiteten föds ju ur röran, har jag hört :) Din vägg ser ut som min på jobbet. Post-itlappar som föreställer ett helt år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men så är det ju. Tack för de orden.

      Radera