söndag 21 december 2014

Badhytten i En smakebit på søndag


Fjärde advent! Och julstöket är så där lagom stökigt och ikväll blir det konsert i kyrkan i Svarttorp.
Smakbitsdags hos bloggen Flukten fra virkeligheten.




Jag tänker bjuda på några rader ur "Badhytten" av Christina Olséni och Micke Hansen. Boken är en julklapp från mitt förlag Historiska Media och jag har ännu inte börjat läsa. Enligt förlaget hör den hemma i genren "krimkom", vilket låter lovande. Jag vill också påpeka att det exemplar jag har i min hand är en förhandsutgåva och boken kommer ut i mars 2015.




"Elisabeth stegade hurtfriskt fram mot Egon och Ragnar och fyrade av ett bländande leende. Egon konstaterade att hon återigen blekt tänderna i en om möjligt ännu ljusare nyans än sist han såg henne. Inte konstigt att hennes tandläkare körde Bentley. Ställ kärringen med öppen mun i fyren så lär inga båtar gå på grund i Falsterbo, tänkte han."








Jag önskar er alla en riktigt god läshelg med lagom mycket av allt.




25 kommentarer:

  1. Takk for smakebiten. Dette var en ukjent bok for meg. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  2. Krimkom? Det låter ju väldigt intressant. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att den kan vara något att njuta av.

      Radera
  3. Låter riktigt spännande! Den måste jag kolla upp! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera

  4. Tack för smakbiten. Låter som en trevlig bok.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten! Hoppas du får en trevlig jul!

    SvaraRadera
  6. Spännande att få vara lite före alla andra så där med att läsa en bok. :)
    (Kan krimkom måhända betyda komisk kriminalroman?)
    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt :). Visst är det kul att vara lite före ...

      Radera
  7. Takk for smakebiten. Ha en fin adventsøndag:)

    SvaraRadera
  8. Den här boken blir man sugen på! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Krimkom lockar mig inte så väldigt mycket, det är kom-biten som avskräcker ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är kom-biten som lockar mig :)

      Radera
  10. Humoristisk smakbit, tack för den! Trevligt med tips. :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig fjärde advent :)

    SvaraRadera
  12. Åh den boken låter intressant, mer på vill ha listan. God Jul.

    SvaraRadera