lördag 28 november 2015

Sent lördag kväll

Att vara författare är allt annat än förutsägbart. Jag jobbar bäst när andra roar sig. På lördagskvällar till exempel. Just denna kväll har jag skrivit ett av de bästa kapitel jag hittills har åstadkommit. Märkligt och underbart på en och samma gång. Men jag undrar varför det är på detta viset?

Det där med förutbestämda arbetstider funkar inte alls för mig. Jag funderade hela torsdagen och hela fredagen, inget resultatet. Idag struntade jag i alltsammans och tog en loppisrunda. På eftermiddagen adventspyntade jag huset. Så omkring klockan 19.00 slog kreativiteten till och nu klockan 22.30 är kapitel 52 i Min är hämnden klart.



Nu hoppas jag på att inspirationen finns kvar i morgon bitti och att det då blir kapitel 53 utan några större åthävor. Sedan ska jag börja om igen, en sista vända innan manuset ska överlämnas som en fin julklapp med röd rosett till redaktör Lena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar