lördag 13 februari 2016

Manglade dukar och vikta servetter

Där satt den, titeln som jag har famlat efter i nästan två månader. Feelgoodromanen Vättergatan 4 blev Manglade dukar och vikta servetter. Tjoho så rätt det känns! Och just i detta nu jobbar min bästaste bokomslagsmakare för fullt. Det kan bara bli superduperbra.


Manglade dukar och vikta servetter  är en histoiria som utspelar sig i två världar under två olika århundraden. Felicia har svårt att hitta sin plats bland 2000-talets snabba puckar medan Nanny kämpar med sin självständighet i det sena 1800-talet.

Historien som växer fram under mina lekande fingrar blir så mycket bättre än vad jag någonsin hoppats på då jag började skriva. Och allt detta bara för att manuset till Min är hämnden dansar runt bland förlagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar