onsdag 24 maj 2017

En svettig sommar

Nu rullar det på i min överhettade hjärna. Textmassan till nästa bok, Lånat silver och krossat glas växer stadigt. Deadline är redan den 31 augusti, så det blir en svettig sommar. Som från ingenstans dök även den tredje arbetstiteln upp, Doftande lavendel och gamla spetsar. Som om inte detta är nog har jag en idé till en avslutande fjärde bok. Allt paketerat i det som jag just nu kallar för Huskvarnasviten.

Men nu full fokus på det där lånade silvret och det krossade glaset.

Följ mitt arbete med del två i Huskvarnasviten i sommar. Jag finns här på bloggen, på facebook och på instagram.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag inte läst din bok än, men "Manglade dukar och vikta servetter" är en så himla tilltalande titel! Om fortsättningen får heta "Lånat silver och krossat glas" så är det precis lika bra. Men den tredje? Njäe. Den var inte hälften så klatschig och intresseväckande, inte alls samma flyt.
    Ska bli spännande att läsa den första delen, tack Ewa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med input. Tredje delen är än så länge bara en arbetstitel, men det ligger något i det du säger. Ska verkligen fundera en vända till.

      Radera