onsdag 31 maj 2017

Inspiration ...

... i massor, har jag fått idag hos fina och rara Marina Sundberg, som delat med sig av både sin kunskap och av sig själv. Timmarna flög iväg samtidigt som huvudkaraktären Jeanette i Lånat silver och krossat glas fick mer liv.
En av de stora fördelarna med att vara författare är att jag kan leva många liv, resa långt och göra nya upptäckter genom mina karaktärer. Och inte minst träffar jag många nya spännande människor.



Marina målar med betsfärger på akvarellpapper. Hennes förebilder är allt som oftast gamla fotografier. Men hon tar sig friheten att lägga till eller ta bort det som faller henne in. Mest av allt gillar Marina tanter, i hatt och med handväska.




Utanför fönstret öser regnet ner och jag hoppas att det fortsätter många timmar till. Jag kurar inomhus och har en bra bok att läsa, En förtrollad ö av Nora Roberts.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar