lördag 1 juli 2017

Vilka fynd!

Fredag kväll i släktarkivet ... och vilka fynd jag gjorde. Hittade ritningen på huset som aldrig fanns och som min karaktär Jeanette i Lånat silver och krossat glas bor i. Och så hittade jag glasplåtar ... alltså känslan att ta i dessa sköra negativ från svunnen tid ... att hålla upp dem mot ljuset och se konturerna av okända människor och miljöer. Undrar om det går att lämna in dem framkallning? Ska på studiebesök hos en fotograf på måndag. Kanske kan jag få svar på min fråga.

Författarlivet bjuder på så mycket kunskap, så mycket jag får lära mig när mina karaktärer själva får välja. Ibland försöker jag ta en genväg och skriva om det som är vant och hemtamt, men då bråkar de med mig och jag drabbas av skrivkramp.

Idag ska jag på miljöjakt i Huskvarna. Även om jag känner staden väl finns det alltid något nytt att upptäcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar