torsdag 20 april 2017

Vem följer vem i veckans helgfråga

Så är det då torsdag igen och detta är första inlägget sedan förra torsdagen. Betyder det att min vecka är full av torsdagar? Nej, inte alls. Jag har bara haft påsklov.

Kul att upptäcka "min" fråga hos Mias Bokhörna.

Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför? 

Jo, visst följer jag andra författare. Både svenska och utländska. Jag är nyfiken på vad de har för sig och så lär jag mig en massa också. Många följer mig tillbaka, men långt ifrån alla. Jag föredrar Instagram för dess enkelhet. I min värld känns facebook mer tungrott.
Bland svenska författare vill jag slå ett extra slag för Christoffer Carlsson, inte för att jag gått och blivit krimfrälst utan för att han postar så goa bilder. Åsa Hellberg är skön med sina osminkade selfies och Emelie Schepp för hennes energi.

Själv finns jag på Instagram som ewa_klingberg och på fb har jag en sida som heter Ewa Klingberg.



28 kommentarer:

  1. Jag följer både Christoffer och Åsa och jag kan bar hålla med. Åsa är dessutom så himla glad.Emelie Schepp vet jag inte om jag följer får kolla det. Men dig följer jag.

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar också Instagram, där jag följer dig :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också instagram :)

    SvaraRadera
  4. Ack ja, det är säkert dammigt att blogga ... jag borde förstås sätta fart åtminstone på instagrammandet ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det ;)
      Jag tror att du kommer gilla det.

      Radera
  5. i facebook har jag mina trädgårdsvänner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sociala medier har verkligen öppnat många nya dörrar.

      Radera
  6. Jag är ju relativt ny på Instagram men tycker det är kul, i alla fall än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa dagar är jag mer aktiv än andra.

      Radera
  7. Åsa Hellberg bjuder verkligen på sig själv. Och jag bara älskar hennes katt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de härliga, alla dessa bokbloggar- och författarkatter.

      Radera
  8. Jag gillar också Instagram, rent privat använder jag facebook ibland. Men när det kommer till bloggen och läsningen så föredrar jag Instagram. Jag lade nyss till dig i mitt flöde! =)

    SvaraRadera
  9. Inser att jag följer få utländska på Instagram. Men dig följer jag :-)

    SvaraRadera
  10. Kan nog vara en fin kontakt även författare emellan genom dessa sociala medier. :)

    SvaraRadera
  11. väldigt mycket reklam för Instagram, tycker jag lite förundrat

    SvaraRadera
  12. Tycker också att Instagram är trevligare.

    SvaraRadera
  13. Instagram är där jag följer alla bokförlag som lockar med mycket nya böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid kul att veta vad som är på gång ut.

      Radera